Bättre sent än aldrig

Jahopp, så nu slänger jag in ett inlägg, som sagt, bättre sent än aldrig. Var ju ett tag sen nu faktiskt så jag tänkte att nu, NU är det dags :)

Vad har skett den senaste tiden då?
Ja, jag har jobbat, packat, myst med familjen och ja.. Det är väl inte så mycket mer än så faktiskt, haha, fartfyllt liv man har? Världens underbaraste liv i alla fall!

Nu så är plattorna som jag höll på med på S:T Eriks som jag jobbade på klara.
Och det innebär att jag inte har något jobb där just nu utan får åka på massa strö-jobb(om ens det!) och göra lite allt möjligt..

Det jobbet tog slut i Tisdags, på Onsdagen så fick jag åka till Upplands Väsby och bära lite kylskåp och trinett-delar åt Bygg Construct som skulle bli ett gruppboende när det var klart,
blir nog riktigt bra det där.. Det var väldigt fint i alla fall :)
Fick "helg" Torsdag och Fredag, sen igår(Lördags) så åkte jag o 2 andra kollegor och skottade lite snö på lite tak här runt Gottsunda, 2st stora gruppboenden och ett garagetak.
Sjukt mycket snö var det på taken i alla fall och det var MYCKET att skotta, tog oss tre personer NIO(!!) timmar utan någon större rast, tog ca 30min här hemma och drack lite kaffe och värmde oss.
Jag böt även skor och strumor då jag kunde VRIDA ur både strumpor och skor, det var verkligen en SJÖ i skorna... Hoppas bara man inte blir sjuk, men känner inget än så länge i alla fall :)

Så när vi var här hemma o fikade så ringer chefen till ena kollegan;
-Tjena, Matte Lejab här. Vad gör ni?
-Tja, vi sitter o fikar o tar en macka..
-Jaha okej, när är ni klara och när är ni på det anda stället??
-Jaa, runt 30min, vi har precis kommit hit..
-Okej, men då syns vi där då, jag ska visa er lite...
-Jaha, eh, okeej..

Och sen var typ samtalet slut..
Men saken är den att i Fredags så hämtade chefen upp mig och vi åkte och kollade på alla ställen som skulle skottas så jag visste vad som skulle göras, så vi visste inte varför han skulle komma o visa oss något.. Jaja, så kom han dit strax efter oss..
Och han sa;

-Jävla skit att ni hade käkat då, jag som tänkte bjuda på lunch..
-Ofan, jo vi tog en macka o så..
-Jaja, men då får jag kolla på lite annat..

Så gick han till bilen och kom tillbaka med EN LÅDA ÖL :D
-Här grabbar har ni, det är ju OS ikväll.

Så det var ju riktigt naajs :D

Idag så har vi hållt på o packat på förmiddagen och mitt på dagen.. Börjar bli en del kartongen som står lite här och där nu, men snart.. Snaaart flyttar vi :D Sköönt!!
Och sen kom Emilias farfar och ena faster hit o hälsade på en sväng.. Så vi fick i oss lite kaffe och snoddas(vafan är det frågade jag Emelie när hon höll på i köket).. Tydligen ett annat ord för chokladrutor :) Haha så nu har man lärt sig nått nytt...

Och nu vill Emelie att jag ska åka ner till Centrum och handla mat, men jag orkar inte plus att vi HAR mat i både kylen och frysen, men det passar tydligen inte... Då får hon ta o gå ner till Centrum själv om hon vill ha något annat, jag orkar inte i alla fall...

Nej nu ska jag gå och ta en kopp kaffe..

Ha en fortsatt trevlig dag allesammans!!

Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0